preloder

SEO (zoekmachineoptimalisatie) is een erg grote en belangrijke tak binnen de online marketing. Zoekmachineoptimalisatie is de manier om uw site om organisch verkeer via zoekmachines zoals Bing en Google te vergroten. Je begaat een enorme fout door de voordelen van SEO niet te benutten.

Je verliest elke dag klanten en inkomsten wanneer je site niet geoptimaliseerd is.

Dit is waarom.

  1. SEO levert kwaliteitsverkeer op.

Verkeer via zoekmachines is het beste verkeer. Waarom? Omdat individuen reeds op zoek zijn naar een product dat jij aanbiedt. Je kunt het verkeer naar uw bedrijf “aantrekken”. Je hoeft geen advertenties te ‘pushen’ om particulieren tot aankoop aan te zetten. Het verkeer dat op deze manier wordt aangebracht, bestaat uit klanten die geïnteresseerd zijn in de artikelen en services die je te bieden hebt.

 

  1. SEO is een waardevolle investering.

SEO heeft een hoge return on investment. Door je SEO te koppelen aan webanalysegegevens kan je achterhalen welke zoekwoorden het beste resultaat opleveren, waardoor je website naar de top van de zoekresultaten te klimmen. Het levert meetbare resultaten op. Wanneer je eenmaal aan de top staat, hoef je niet te betalen voor klikken of advertenties binnen de zoekmachines.

Het is ook kosteneffectief omdat het zich richt op het publiek dat al geïnteresseerd is in je producten.

 

  1. Het verkeer naar je website neemt toe.

Met een einddoel om je site aantrekkelijker te maken voor zoekmachines, maakt SEO je site ook steeds beter bereikbaar voor klanten. Zoekmachineoptimalisatie bestaat uit het aanpassen van het ontwerp en de links tussen de webpagina’s om pagina’s van je site eenvoudiger te vinden en te verkennen. Dit maakt het niet alleen eenvoudiger voor zoekmachines om je webpagina te crawlen en pagina’s te ontdekken, maar het maakt het bovendien minder veeleisend voor klanten om gegevens op je site terug te vinden.

 

  1. Minder advertenties nodig.

Je moet minder in advertenties investeren. De kosten voor het opzetten van je SEO zijn relatief laag en erg gunstig. Een kleine investering in kwaliteitsinhoud voor SEO kan op lange termijn wonderen doen. Mogelijk moet jij je pagina’s van tijd tot tijd bijwerken of zoekwoorden wijzigen om voor te blijven op de concurrentie. Maar zodra je site is geoptimaliseerd, zal je verkeer aantrekken.

 

  1. Je brand awareness neemt toe.

Met wat hulp kun je je merk gemakkelijk vindbaar maken door je publiek. Dit maakt bezoekers bewust van de mogelijke producten die je aanbiedt, wat kan resulteren op onmiddellijke aankopen of aankopen in de toekomst.

SEO biedt je de mogelijkheid om je potentiële klanten bewuster te maken van wat je te bieden heeft. Het helpt je bedrijf om vertrouwen op te bouwen en helpt je bezoekers en klanten om een weloverwogen beslissing te nemen.

De voordelen van SEO zijn eindeloos. Zoekmachineoptimalisatie is de meest briljante reclame-investering die je kan doen. Het creëert verkeer, leads en deals. AM Marketing helpt je erg graag met het opzetten van je SEO campagne of zit graag samen om te bekijken hoe jij de SEO op je bedrijfswebsite kan verbeteren.

Tags:

Recent Posts

Een website laten maken: waar moet u aan denken?

Uw huidige website past niet meer bij u en uw onderneming. Of u begint net met ondernemen en u wilt online gevonden worden. Wat het geval ook is: het is tijd om een nieuwe website te laten maken. Dat kost, net als zoveel dingen, een hoop tijd en energie. Maar wanneer...

Sociale Media in 2019

Tegenwoordig zijn sociale mediakanalen de plek waar een bedrijf de kans heeft om op betrouwbare wijze zijn waarde te tonen en zijn stem te versterken. Informele communities zijn de plek waar klanten navraag doen, informatie aanbieden en grieven uiten. Geen enkel...

Online Marketing uitbesteden

Waarom online marketing uitbesteden?   Wanneer je een bedrijf leidt is tijd erg waardevol en kan het adverteren van uw merk en brand veel tijd kosten. Ook zijn de snelle ontwikkeling in marketing als ondernemer vaak erg moeilijk bij te houden. Het is mogelijk om...